Formula 3 F308 Volkswagen
Dallara Formule 3 est la série de course le plus de succès dans le monde. 90% des équipes qui souhaitent que leurs pilotes de rivaliser dans la série internationale .Notre choisir F308 Dallara a un 2 litres 4 cylindres Volkswagen Puissance du moteur (ainsi nommé après sa dérivation de la version standard d'une Volkswagen F3, mais avec 30 chevaux supplémentaires) , est une combinaison de la technologie, l'aérodynamique et de la puissance. Son 250 ch de puissance générée par le moteur 4 cylindres et son équilibre même vous permettre d'atteindre 260 kmh.
L'aérodynamique de cette voiture est sans aucun doute, la caractéristique la plus importante, grâce à la 308, Dallara a été en mesure de tester de nouvelles solutions dérivées de la Formule 1. conduire donne un sentiment de sécurité et d'efficacité qui fournissent d'autres voitures ne peuvent pas.
Cette voiture est recommandée pour ceux qui ont déjà eu une expérience sur notre F302 au moins . (Link) Drexler Transmission séquentielle à 6 rapports, 6000 tours par minute, l'embrayage de carbone, les freins ventilés avec un convoyeur à air de carbone.
Magione race track
The Magione racetrack is definitely the home of driving and engines enthusiasts in central Italy.
The track is located near Perugia and Lake Trasimeno in a pleasant environment from the point of view of the landscape.
Magione is a medium-small circuit but with its 2507 meters of development provides a wide range of types of curves and therefore it is certainly considered a technical circuit on which it is possible to drive our single-seater cars, such as the fast Puresport F1, Formula 3 and Formula 2000, or the prestigious GranTurismo Ferrari, Porsche and Lamborghini: adrenaline and fun at its pure state!
After having crossed the starting straight line, the curve of the Trellis is first tackled, it is a long hairpin bend on the right from the second which seems to never end, third, fourth and then decisive braking and two gears climbed for the old box hairpin.
Acceleration, third then left and then right for entry and hairpin that you travel in first gear. Small stretch and second gear to face the curve of the wall that leads to the long straight opposite the box.
With the F3 you pass the 220 km / h to go down again to about 130 km / h for the curve that is faced in third gear keeping it until the curve Monte Sperello where it triggers the second that will serve for the final part of the track.
Here is a game of balance to optimize the numerous changes of direction without ever penalizing the speed of travel and bring a good exit speed on the straight of the finish line.
So Magione offers a good mix of short-rope curves and long-rope bends, a double fast corner to be connected and a series of changes of direction where the ideal trajectory does not exist, but only the best compromise. A technical gym to enjoy lap after lap.
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